Політика

Хто тепер краде із бюджету? Ремонт доріг при “Великому будівництві” Зеленського на 57% дорожчий, ніж до нього

0

Ціна будівництва 1 км дороги на 57% дорожча, ніж в попередні роки. Про це заявив колишній міністр інфраструктури Володимир Омелян, – повідомляє Колумніст.

Омелян зазначив, що більшу ціну можна було б виправдати високою ціною долара, однак, гривня відносно американської валюти стабільна, а бітум, основна складова доріг – подешевшав на 30-40% порівняно із попередніми роками.

Крім цього, ексміністр вказав на конкретні приклади подорожчання. Зокрема, ціна 1 км. дороги першої категорії в 2019 році була 108 млн гривень. В 2020 вона неочікувано виросла до 200 млн за кілометр. Ціна ремонту регіональних доріг також зросла, тільки вже втричі.

Омелян також відзначив, що більшість із проектів, які реалізовуються на даний момент були в більшій мірі, або повністю профінансовані в попередні роки. Таке фінансування повинно було б розвантажити бюджет 2020 року від великих витрат на ремонт і обслуговування доріг.

При цьому, Офіс президента мало не щодня постачає нас свіжою інформацією про здобутки «Великого будівництва».

Для того, щоб розвіяти міфи, яких представники влади годують нас з екранів телевізорів, стверджує ексміністр, слід звернутись до класичних запитань.

Де дороги?

Омелян дає чітко зрозуміти, що в здобутки «Великого будівництва» записують всі проекти, навіть ті, що були реалізовані, або розпочалися раніше, а тепер тільки вводяться в експлуатацію.

Для більш детального розуміння ситуації, слід згадати, що в 2014 році компанія «Укравтодор» не мала в своєму розпорядженні жодного договору із компаніями, які могли б швидко і якісно проводити будівництво і ремонт автошляхів. Більше того,  близько 95% із відремонтованих при Азарові доріг вже в 2015 році були непридатними до експлуатації.

Попереднім урядом лише в 2015 році вдалось вивільнити необхідні кошти, в рамках «митного експерименту». В 2016 році, в результаті перевиконання обсягу щомісячних показників надходжень митних платежів, вдалося залучити до бюджету додаткові 13,9 млрд гривень, однак половина із цієї суми пішла на погашення боргів влади Януковича.

З 2018 – запущено Державний дорожній фонд, фінансування якого, починаючи з 2018 року зростало, і з 2020 року мало складати не менше 75 млрд грн щорічно.

Більш того, до того як Державний дорожній фонд мав запрацювати на повну потужність у 2020 (але, на жаль, замість 100% від акцизу на пальне у цьому році скеровано лише 88%) ми змогли забезпечити фінансування коштом окремих статей бюджету окремі стратегічно важливі проєкти, зокрема:

Покращення стану автомобільної дороги Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки – Решетилівка, це перший в Україні проєкт по будівництву бетонної дороги.

Покращення стану автомобільних доріг загального користування за маршрутом Львів – Тернопіль – Умань; Біла Церква – Одеса – Миколаїв – Херсон, проєкт який об’єднав схід та захід України.

Покращення стану автомобільної дороги Харків – Охтирка, замість вбитої дороги, побудовано сучасну та безпечну дорогу.

Покращення стану автомобільної дороги М-15 Одеса-Рені, важливий транспортний проєкт завдяки якому забезпечено транспортний коридор, який об’єднує Одесу, Рені та рух до Молдови, Румунії й Болгарії. Вперше з 1960-х!

Доходило до анекдотичних випадків, коли ми ремонтували шляхи в Тернопільській області, які будувалися ще за цісаря і за 100 років лише раз бачили капітальний ремонт.

Попри фінансову кризу та війну на сході України ми за 4 роки (2016-2019) змогли забезпечити ремонт та будівництво близько 9 250 км доріг і це не враховуючи дрібного (ямкового) ремонту доріг. На це нам знадобилось 105 млрд грн (наведена сума без урахування коштів направлених на виплату кредитів залучених у попередніх роках).

Що ми маємо на сьогодні під проєктом «Велике будівництво», яким так пишається пан Зеленський?

Це присвоєння майже всіх вищезазначених проєктів, деякі проєкти відкриті навіть повторно, Державний дорожній фонд не 75 млрд + 10 млрд на територіальні дороги як планувалось, а лише близько 62 млрд грн.

Щоправда, додатково на дороги вирішили витратити 35 млрд коштів. Спершу це мали бути кошти за рахунок виграшу в Газпрому, але їх з’їла економічна криза Гончарука-Шмигаля. Тому ці гроші направили зі спеціального фонду по боротьбі з COVID-19 (лікарні «почекають»).
Окремо вирішили залучити 19,274 млрд грн кредитних грошей, які в наступних роках доведеться повертати, а це створить додаткове навантаження на Дорожній фонд, починаючи з 2021.

Отже, загалом передбачається виділити 115,6 млрд грн.

Цікаво те, що за ці кошти планується побудувати (відремонтувати) близько 6500 км доріг, що досить дивно, адже ми свого часу за 105 млрд грн побудували (відремонтували) 9 250 км, отже 1 км доріг проєкту «Велике будівництво» в середньому подорожчав на 57%! І це при тому, що гривня стабільна, а бітум, основна складова будівництва асфальтобетонних доріг – подешевшав на 30-40%!

На окремих тендерах помітно здорожчання у 2-3 рази!! Наприклад, у Дніпропетровській області, де вартість 1 км бетонної дороги першої категорії підскочила зі 108 млн у 2019 до майже 200 млн грн/км у 2020!
Чи ціна деяких територіальних доріг з 10 млн грн/км у 2019 стала «неочікувано» 30 млн грн/км.

Про те, що значна частка робіт більшості найдорожчих проєктів профінансовано у попередні роки, що повинно було скоротити видатки на них у 2020 році – я взагалі мовчу.

У підсумку можна стверджувати, що «Велике будівництво» це дійсно велике, але в контексті кількості брехні Зеленського та його оточення, а також рівня розпилу державних та вже кредитних коштів.

Продовження завтра…

Сподіваюся, буде цікаво.

П.С. У додатку розгорнутий аналіз і слайди з сайту Укравтодору, скільки було зроблено у 2016-19 рр і скільки зроблять цьогоріч.
Тому, коли розповідають, що роблять в рази більше, аніж раніше, відповідь одна – брешуть.

Добре, що роблять – погано, що крадуть і брешуть!

Так, пане Єрмак?”- написав він.

Друзі. Російська пропаганда чим далі охоплює все більше сфер нашого життя і побуту. Російський інформаційний продукт все активніше замилює очі та притомність наших громадян. Тому ми вирішили дати бій! І для перемоги нам потрібен ти! Ми не просимо від вас неможливого. Ми просимо вас лише підписатися на наш новий YOUTUBE-канал! Лише разом ми зможемо протистояти ворогам! Підписуйся!

youtube.com/columnist